5 Mart 2012 Pazartesi

"Çocuklar Okulu Neden Sevmez?" (Daniel T. Willingham)



Artık hayatın tesadüflerden ibaret olmadığına kesinkes inanıyorum. İster adı enerji, ister sinerji ya da son zamanın en popüler konusu "kuantum" vs. deyin, hayatınızda olan şeyler bir şekilde seçimlerinizi, "seçmediklerinizi" yönlendiriyor.

Neden böyle bir giriş yaptım? Şöyle ki şu sıralar yaptığım işten ve üzerine çalıştığım vakalardan mütevellit kafamı  "çocuklara okul nasıl sevdirilir ki?" ya da " nasıl bir teknik denesem de şu konuyu bu çocuk için daha akılda kalıcı hale getirebilsem" üzerine düşünmekteydim. Alanda çalışan büyüklerimizden öğrendiğim ya da internet araştırması sonucu bulabileceğimiz bir takım teknikleri kullanarak iyi sonuçlar elde edebildim amma velakin yine de kafamda yerine oturmayan bazı taşlar vardı. Neler mi? "Bunca yıldır üniversitede, yüksek lisansta, eğitimlerde beynin yapısını, öğrenmenin mantığını vıdı vıdı bir sürü şeyi öğrendim durdum, ama keşke bir de şunu şöyle daha basit, daha anlaşılır; hem benim hem de danışanlarım adına faydalı hale getiren bir yol bulabilsem" ya da "Uzun süreli hafıza, aktif bellek yürütücü işlevler, işitsel dikkat vb gibi ben ve alandan olanların bir çırpıda anlayabildiği terimlerin yurdum insanı için de anlaşılır hale geldiği yayınlar olsa/çoğalsa " gibi temennilerim mevcuttu.

Yazının başlığında verdiğim isim ise okuma, anlama, hafıza, öğrenme vb. süreçleri hem alanda çalışanlar, hem de eğitimciler tarafından günlük hayatla birleştirerek anlatan başka bir isim. Bambaşka bir kitap ararken karşıma çıkan bu kitap,kendini akıcı bir şekilde okutabilen nadir "mesleki" kitaplardan biri...Yazarında (biraz ukalaca olsa da :) kitapta belirttiği gibi bir sonraki bölümü cidden merak ediyorsunuz. Okudukça da şimdiye kadar bildiğiniz bazı bilgiler daha akılda kalıcı bazı bildikleriniz ise "Hadi canım, bunun sebebi bu muymuş?" ya da "Vaw ben de düşündüğümü sanıyordum!" gibi cümleler kurarken bulabilirsiniz.

Kitap hakkında tabi ki detaylı bilgi veremiycem,heyecanı kaçmasın; alınız ve okuyunuz:) Söylemek istediğim şudur ki bu kitap benim derdime fazlasıyla derman oldu hem de aslında bu kitabın ofis kütüphanesinde uzunca zamandır gözümün önünde durduğunu ama karşıma pat diye çıkıveresi gelmesinin ben de yarattığı "tesadüfi sinerjiyi" sizle de paylaşmak istedim.

Bu bağlamda sizlerin de önereceği kitaplar varsa memnuniyetle alıp okumak isterim. Şu an kitabın ortasındayım, fikrim değişirse hemen not düşerim:))))))))

NOT: Bu konu hakkında katkısı bulunan Türk yazarları ve uzmanları da atlamak istemem. Öğrenme, beyin, dikkat vb. üzerine Yankı Yazgan'ın kitapları; karikatür ve günlük örneklerle şekillenmiş oldukça faydalı bilgileri içeren  "acil başvuru" kitaplarıdır:)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder