1 Mart 2012 Perşembe

İndirimli psikolog!!



Pek çok internet takipçisi gibi ben de zaman zaman indirim/fırsat vb. sitelere girip alış verişler yapıyorum; hatta bazen gerçekten işe yaradıkları da oluyor. Son zamanların bu en "trendy" uygulamaları acaba bir gün bizim mesleğimizde de olur mu diye geçenlerde bir arkadaşımla konuşup, gülüşmüştük(!) " Üç danışan önerene bir seans bedava ya da bugün .....com'da _____ danışmanlık %25 indirimde" gibi kulağa pek de hoş gelmeyen cümleler kurup, hatta bir anda gülmekten dahi vazgeçmiştik..."Yok artık..." diyerek bitirdiğimiz bu konuşmanın " Evet artık artık..." dedirttiği gün bugün oldu benim için...

Bir konu hakkında gezinirken nette, bir merkezin sitesine girdim ve gördüğüm reklam şuydu "sitemize üye olun, indirimlerden faydalanın" yanlış okuduğuma kanaat getirerek bir kez daha okudum ve buna benzer başka siteler var mıdır acaba diyerek kendimi bu konuyu googlelarken buldum...Evet varmış, hem de o kadar çok varmış ki heralde bir biz kalmışız bunu duymayan:)

Tabi serde psikolojik danışmanlık olunca, bir sakin ol hemen tepki verme bir düşün dedim kendi kendime...Düşündüm de, düşündüm taşındım, süzgeçten geçirdim şimdi öyle yazıyorum: Pes!!

Yapılan bir "meslek", dolayısıyla bkz. meslek tanımına "Bir kimsenin yaşamını sürdürmek, geçimini sağlamak için yaptığı sürekli iş; zihinsel sanatsal vb. çalışmaya dayalı iş." Hepimiz bu işten bir şekilde geçimimizi sağlamaya çalışıyoruz, bu sebepten günümüzde mesleki anlamda da adınızı duyuran en etkili yol "reklam"; ama burda bunun ayarı biraz kaçmış gibi geliyor bana... Reklamımı yapayım derken temeli kaçırıp, bu kadar "kapitalist" olmaya gerek var mı diye sormak istiyorum...

Bu yazıyı okuyan bazılarınız "Sen acaba bunun neresinde duruyorsun" a gelecek bir takım eleştiriler yapıyor olabilirler, hatta çok haklı da olabilirler. Ama burda vurgulamak istediğim temeli insana yardım olan bir işin bu kadar metalaşıp ticarileşmesi üzerine, ucundan kıyısından değil hatta belki göbeğinden kendime de geliyor bu yazı (böyle bir indirim ilanı vermemiş olsam da)...

İşte sanırım burada meslek tanımı, meslek yasası, uzmanlık prosedürleri gibi bir sürü denetlenmeyen, çerçevesi olmayan olsa da uygulaması olmayan konulara geliyoruz...

- Uzman kimdir? (yüksek lisansını tamamlayan herkes bu alanda uzman mıdır? yoksa deneyimime mi bakılmalıdır? uzmanlık ömür boyu hiç bir denetlemesi olmadan taşıyabileceğiniz bir ünvan mıdır?)
- Danışmanlık merkezlerinin seans ücretleri nasıl belirlenir? ( 50 TL den 1000 TLye kadar danışmanlık hizmeti veren "uzman" var bu şehirde, bu neye göre nasıl belirlenir?)
- Psikolojik danışmanlık sadece belli bir ekonomik düzeye erişmiş kişilerin alabileceği bir hizmet midir? Neden SGK çoğu merkezde işe yaramaz?

Bunlar aklıma gelen ilk sorular, daha pek çok soru vardır eminim...Bu nedenle bu alanda denetim ve yasa olmalı (uygulanmalı) ve herkesin  eşit düzeyde yardım/indirim alma hakkı olmalıdır...Bu düzenleme hem mesleki anlamda yetkinliği daha ön plana çıkaracak; mekan/yer/isim değil de "danışana fayda" iş yapacak; işte o zaman belki-sevgili hocalarımın kulakları çınlasın- üniversite süresince sürekli duyduğumuz "etik" kelimesi kitaplardan çıkıp, meslekteki anlamını bulacaktır.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder